“Melléd állok”

szülő-gyermek kapcsolatterápiás csoport

A kisgyermekek számára a szüleikkel való kapcsolat alapvető fontosságú, lelkiállapotukat nagyban meghatározza kapcsolatuk minősége. Legtöbb esetben a gyermeket szülei tudják átsegíteni a lelki nehézségeiken. Gyakran azáltal, hogy javul a szülő és gyermeke közötti viszony, a gyermek problémája és tünete csökken vagy teljesen megszűnik. A „Melléd állok” szülő-gyerek kapcsolatterápiás csoport célja, hogy a szülő és gyermeke könnyebben egymásra tudjanak hangolódni, így lelkileg közelebb kerülhessenek egymáshoz, jobban érthessék egymást, és együttműködésük is váljon könnyebbé a hétköznapokban.

A csoportok első részében gyermekek és egyik szülőjük közösen vesznek részt egy kapcsolatépítő mozgásterápiás foglalkozáson, ami segíti, hogy a köztük lévő „kapcsolati-híd” megerősödjön, és kommunikációjuk kölcsönösen értőbbé váljon. Ezt követően külön gyerek- és külön szülőcsoport következik. A gyerekekkel komplex művészetterápiás (mozgás- tánc, képzőművész, zene…) módszerekkel dolgozunk tovább. Ez hozzájárul személyiségük fejlődéséhez, kibontakozásához. A szülői csoporton szakember vezetése mellett lehetőség nyílik a szülő és gyermeke közötti kapcsolati dinamika mélyebb megértésére és egyes nevelési kérdések körüljárására.

A „Melléd állok” csoport néhány hónapon átívelő intenzív terápiás folyamat, mely 5 évestől 10 évesig terjedő korosztályt célozza meg. Az egyes csoportokban a tagok nagyjából egykorúak, problémáik szerteágazóak. A csoport során elsősorban a pszichodinamikus mozgás- és táncterápia módszertanát használjuk fel. 4 fős teamben dolgozunk, a vezetők között van klinikai szakpszichológus és pszichodinamikus mozgás- és táncterapeuta, és pszichiáter is.

A 2012/13-as valamint a 2013/14-es tanév során zajló „Melléd állok”, szülő-gyerek kapcsolatterápiás csoportok a MOL és az Új Európa Alapítvány támogatásával tudtak megvalósulni.

                                                               

 
 

Egy foglalkozás felépítése:

A 1,5 órás alkalmak elején (45 perc) a szülő és gyermeke közösen vesznek részt a mozgásos-játékos csoporton, mely segíti a kölcsönös egymásra hangolódást, egymásra figyelést, továbbá hozzájárul a szülő és gyermeke közötti kommunikáció értőbbé válásához, a köztük lévő „kapcsolati-híd” megerősödéséhez.

Ezt követően külön gyerek- és külön szülőcsoport veszi kezdetét: A gyerekekkel továbbvisszük az előző szakasz élményeit, továbbá olyan gyakorlatokat hozunk, mely hozzájárul a gyermekek kommunikációs és kapcsolatteremtési készségének fejlődéséhez, érzelmeik tudatosításához és azok könnyebb kifejezéséhez, szorongásuk csökkenéséhez, empátiáskészségük fejlődéséhez, a kortárskapcsolataik tökéletesedéséhez, valamint az indulataik megfelelőbb kezeléséhez.

szülői csoporton körüljárunk nevelési kérdéseket, és foglalkozunk a szülőket érintő lelki témákkal is. Segítséget nyújtunk abban is, hogy hogyan támogathatják gyermekeiket a nehézségeikkel való sikeresebb megküzdésben.

 

 

.

.

.

.

.

.

.

.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.